Profile Dividers & Borders for MySapce, Friendster, hi5 and more

Thursday 24 February 2011

mUtiaRa hiKmAh pEnawaR haTi pEnyEjuk d mAta...



Kita hidup meMERLUkan kata-kata semangat untuk menaikkan semangat dalam DIRI kita…tanpa semangat kita akan lemah dan longlai..BETUL tak?..wahai sahabat-sahabat marilah kita RENUNG-renungkan dan fikir-FIKIRkan bersama…AYUH!!!


Jikalau alasan anda ‘tak sempat’, ‘tak ada masa’..sedangkan anda masih berpeluang memBICARAkannya dan meLAFAZkannya..serta merungut-rungut, ini bermakna anda meNIPU..dan di mana anda menaNYATAkan ketidakSEMPATan itu..seSUNGGUHnya itu adalah MASA yang sepatutnya anda gunakan untuk merebut PELUANG yang diCARI…

“Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, Tiada Tuhan kecuali Engkau, Engkau Penciptaku dan aku hambaMU yang tetap dalam kesetiaan dan janjiku sepanjang keMAMPUanku, Aku kembali kepadaMU dengan kenikmatan dan kembali kepadaMU dengan dosaku. Maka ampunilah aku, Sesungguhnya tiada pegampun dosa-dosa kecuali ENGKAU.”

Rasulullah bersabda: “Barangsiapa mengucapkan doa itu dengan penuh keYAKINan pada siang hari dan ternyata wafat pada hari itu sebelum senja maka dia tergolong penghuni SYURGA. Barangsiapa mengucapkannya pada malam hari dengan penuh keyakinan dan wafat sebelum subuh maka dia tergolong penghuni SYURGA pula.” (HR. Bukhari).


No comments:

Post a Comment