Profile Dividers & Borders for MySapce, Friendster, hi5 and more

Saturday 26 February 2011

nOktAh pErjAlaNan yaNG akHiR…


Kematian itu adalah pasti..setiap insan yang hidup pasti akan merasainya dan menemuinya samaada cepat atau lambat. Persoalannya kenapa harus ada perpisahan, tapi itulah suratan dan takdirnya yang tiada siapa yang dapat melawan fitrahNYA yang sudah termaktub dan tertulis sejak azali lagi..perpisahan yang membawa kepada kesedihan yang berpanjangan..tambah-tambah lagi jika insan itu sangat dekat di hati kita, sentiasa dekat di sisi kita samaada ketika susah atau senang…tiada ungkapan yang boleh di lontarkan…apatah lagi jika berpisah dengan orang yang tersayang..meratap,.meraung..merintih..menangis airmata darah sekalipun tiada siapa yang dapat menolong..yang pergi tetap pergi dan takkan kembali lagi walaupun hanya untuk menoleh sesaat pun..takkan…yang hidup harus teruskan perjalanan dan perjuangan..itu adalah pasti…


Pertemuan dan perpisahan sudah menjadi lumrah kehidupan. Tanpa pertemuan, tidak akan terjadi perpisahan. Perpisahan juga membuka peluang untuk pertemuan yang lain..

Pertemuan selalunya mewujudkan perkenalan dan melahirkan rasa kasih sayang, tetapi perpisahan tidak semestinya memutuskan persahabatan dan persaudaraan.. Setiap pertemuan yang berlaku meninggalkan titik kenangan yang terindah, tetapi setiap perpisahan tidak semestinya memadamkan memori lalu yang utuh terbina diwaktu bersama-sama menuai kenangan...

Kadang-kadang, pertemuan yang sebentar lebih memberi makna berbanding pertemuan yang tiada kesudahan..ibarat berlalu bagai arus yang mengalir deras di sungai..di hanyutkan oleh ombak-ombak resah di pantai..melambung mengganas bagai ombak tsunami di pesisiran pantai..
Namun, perpisahan dalam tempoh yang singkat menghadirkan rasa rindu yang berpanjangan yang penuh kesyahduan...
Ya ALLAH..berkecai jantung, bergelojak jiwa, bercelaru fikiran..sedih yang menggunung tingginya..nak berlari tiada tujunya, nak berjalan tidak tahu kemana halanya…itulah gambaran yang dapat di gambarkan..


No comments:

Post a Comment